środa, 18 października 2017

Buntowniczy świat pustyni - "Buntowniczka z pustyni" moja recenzja



Tytuł : Buntowniczka z pustyni 
Autor : Alwyn Hamilton 


"Buntowniczka z pustyni" to powieść o pragnącej wolności młodziutkiej dziewczynie o imieniu Amani. Bohaterka osierocona przez rodziców trafia pod opiekę surowego wuja oraz ciotki. Zmęczona życiem z kuzynostwem postanawia wyrwać się, ze znienawidzonej przez siebie wioski. Szansą na wyrwanie się staje się turniej strzelecki, jednak nieoczekiwane wydarzenia mocno komplikują jej plan. 

Akcja książki jest dynamiczna, potrafi wyciągnąć, dzięki czemu się ją przyjemnie i lekko czyta. Mimo to uważam, że została zamknięta w typowym dla młodzieżówek schemacie. Ciężkie doświadczenia, miłość i bunt, a można by moim zdaniem pójść o krok dalej i wyjść poza ten utarty schemat autorce jednak zabrakło tej odwagi. W fabule nie ma też efektu WOW, ale to może dlatego, że Alwyn Hamilton bardzo skąpo wszystko opisuje i niczym ona czytelnika nie zaskakuje.

Po "Buntowniczce z pustyni" spodziewałam się czegoś innego, lepiej napisanego niż to, co dostałam od autorki. Książka niespecjalnie mnie zachwyciła, mimo że wciągnęła.



*recenzja także na lubimyczytac.pl oraz bookhunter.pl 
**zdj. Wyszukiwarka Google




2 komentarze:

  1. U mnie ciągle leży na półce i nie może doczekać się swojej kolejki i teraz pewnie poleży jeszcze dłużej :(
    Pozdrawiam
    http://ksiegozbiorczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh,może warto sięgnąć, jeśli długo już leży :) Ja sięgnęłam po nią z wielkim entuzjazmem, ale niestety dla okazała się trochę nudna :)

      Usuń

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...