sobota, 29 stycznia 2022

Homo sapiens się śmieje !

 



Tytuł: Od ucha do ucha. Homo sapiens się śmieje

Autor: Łukasz Jach

Seria: Zrozum

Wydawnictwo: Poznańskie



Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego dany dowcip Was śmieszy? Albo, dlaczego kobiety i mężczyźni mają całkiem inne poczucie humoru? Jeśli tak, to w książce „Od ucha do ucha. Homo Sapiens się śmieje” autorstwa Łukasza Jacha znajdziecie odpowiedzi. Autor w swojej książce poprzez prymat takich nauk jak psychologia, antropologia oraz kognitywistka zabiera swoich czytelników w podróż po różnych stylach poczucia humoru i historii ich wykształcenia.

„Od ucha do ucha” to książka, która mnie zaintrygowała i z pewnością jest jedną z najciekawszych z popularnonaukowej serii Zrozum. Rzeczą, która od razu przypadła mi do gustu, był sposób podejścia autora do swojego czytelnika. Autor używa prostego języka, tłumacząc skompilowane naukowe pojęcia, ponadto bardzo podobały mi się dodane odnośniki do tekstu pod treścią. Kolejną fajną rzeczą, która sprawiła, że ta książka rozbudzała moją ciekawość z każdym rozdziałem, było to, że pod koniec każdego rozdziału zostały umieszczone ciekawe i interesujące ćwiczenia do wykonania przez czytającego.

„ [...] kobiety mają tendencję do »podpuszczania« mężczyzn udawanym rozbawianiem, przez co wzbudzają w nich mylne przeświadczenie, że są oni naprawdę zabawni”

Muszę przyznać, że gdy otrzymałam propozycję recenzji tej książki, tematyka mnie odrobinę zaskoczyła, bo nie spodziewałam się, że może być ciekawa. Jednak już po pierwszych przeczytanych kartkach przepadłam na dobre i zarwałam przy niej dwie noce. I było warto! Bardzo podobał mi się szeroko i szczegółowo omówiony dział poświęcony różnicom poczucia humoru u kobiet i mężczyzn. Autor w ciekawy sposób przedstawia wyniki przeprowadzonych badań i omawia je. Serwując przy tym czytelnikom dużą dawkę wiedzy.

Czy warto przeczytać tę książkę? Oczywiście! „Od ucha do ucha. Homo sapiens się śmieje” to książka, którą z pewnością trzeba przeczytać Napisana bardzo lekkim językiem, przez co nawet nie odczuwa się tego, że jest to książka z gatunku popularnonaukowego. Wydawnictwo Poznańskie trafilo w samą dziesiątkę wydając tak intersującą pozycję książkową.


Za egzemplarz dziękuje Wydawnictwu Poznańskiemu 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...