czwartek, 21 czerwca 2018

Magda M. powraca! Recenzja książki „Magda M. Ciąg dalszy nastąpił



Tytuł: „Magda M. Ciąg dalszy nastąpił.”
Autor: Radosław Figura
Wydawnictwo: Znak Literanova
Data premiery: 18.06.2018

Jak bardzo może się zmienić życie w ciągu jednego dnia? Ile można stracić?
O tym miała przekonać się Magda.


Dzień Magdy zaczął się na pozór zwyczajnie, wstała nakarmiła kota, Piotr wrócił z porannego biegania, kochali się najpierw pod prysznicem potem w sypialni i umówili się na wspólny wieczór, który...miał już nie nastąpić.
Tego dnia też czuła, że jest coś z nią nie tak, zakupiła garść testów ciążowych, w które zamierzała zrobić po powrocie do domu.
Jednak zanim zdążyła potwierdzić swoje obawy, policja informuje ją, że Piotr zginął w wypadku..zaraz potem szpital i kolejna zła wiadomość..straciła dziecko.
Wydarzenia z tego dnia..rozpoczynają kolejne przygody Magdy M.
„Warszawa. Miejsce, z którym Magda związała swoje życie”(*¹)

AKCJA I FABUŁA
Muszę przyznać, że autor dość odważnie zaczyna fabułę książki. Zrzuca na bohaterkę dość bolesne doświadczenia, które niemal mają miejsce jedno po drugim, nadając powieści dość dynamicznie tępo. Oprócz prowadzonej przez autora narracji wątku, pojawiają się także rozdziały w postaci wpisów Magdy na swojego bloga, co moim zdaniem jest bardzo ciekawym urozmaiceniem fabuły,bo mamy okazję poznać jej punkt widzenia.

STYL I JĘZYK
Język w tej książce wydał mi się trochę sztywny, przez co miałam na początku trochę kłopotu ze wciągnięciem się w czytanie, ale udało się przetrwać ten kryzys. Mimo, że język wcale się nie poprawił. Za mało szczegółowe dla mnie były też opisy, uwielbiam, gdy autorzy wszystko ciekawie opisane i gdy da się wyczuć jakieś emocje.

„Wszystko, co najważniejsze w samodzielnym życiu Magdy, wydarzyło się tutaj. W Warszawie.”
(*²)

POSTACIE
Postacie w tej książce, są wiernym odwzorowaniem postaci, które grały w serialu, co jest naprawdę trudną rzeczą do zrobienia. Jednak wg mnie zostały też potraktowane chłodno i z dystansem.

Mimo swoich drobnych wad dalszy ciąg przygód Magdy M. był fascynującą lekturą i mam nadzieję, że pojawi się ich kontynuacja. Książka wzbudziła we mnie sporo emocji i ciekawości. Fajnie było po latach „spotkać się" z ulubionymi bohaterami, z serialu, których niegdyś oglądało się i śledziło się ich losy z zapartym tchem.

Za książkę dziękuję

Przypisy.
*cytaty wybrane z książki
**cytat (*¹) Początek rozdziału 1
***cytat (*²) Początek rozdziału 1
***zdj Molik Książkowy 

3 komentarze:

  1. Widziałam tę książke w dzien dobry tvn. Nie przepadalam za serialem, dlatego po ksiazke nie sięgnę, ale pomysł sam w sobie na ksiazke jest fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam jeszcze na temat tej książki nic.. Ale recenzja wydaję się być ciekawa, może po nią sięgnę.
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/06/naznaczeni-smiercia-splatani.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam tej książki, ale jakoś mnie ona nie przekonuje :) pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...