czwartek, 7 marca 2019

Odkryć ukrytą prawdę. Recenzja książki Obietnice Poranka.



Tytuł: Obietnice Poranka
Tytuł oryginalny: Shine Like the Dawn
Autor: Carrie Turansky
Tłumaczenie: Renata Czernik
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dreams
Data wydania: październik 2018


Margaret Lounsbury, żeby utrzymać siebie oraz swoją młodszą siostrę Violet podejmuje pracę w sklepie z kapeluszami swojej babki. Dziewczyna nie ma lekko, najpierw śmierć rodziców i walka o przetrwanie, to los dodatkowo sprowadza na nią kolejne nieszczęścia. Jej życie komplikuje się jeszcze bardziej, gdy do miasteczka powraca Nathaniel jej przyjaciel z dzieciństwa, który powrócił, aby odziedziczyć majątek po zmarłym ojcu oraz spłacić dług wobec rodziny dziewczyny.
Maggie chcąc uporać się ze śmiercią rodziców raz na zawsze, postanawia odkryć prawdę o ich śmierci.


„Wiara to antidotum na strach, Maggie. Ale nie mówię o wierze jako pobożnym życzeniu, ale tylko o prawdziwej ufności w dobroć i miłość Boga”.(*¹)

AKCJA I FABUŁA

Fabuła książki bardzo mnie zaskoczyła, ponieważ jest w niej bardzo dużo zwrotów akcji, więc obydwie te rzeczy rozwijają się równolegle. Akcja książki jest dość dynamicznie poprowadzona. Rozwinięcie akcji w tej książce ze strony na stronie wciąga w świat stworzony przez autorkę.

STYL I JĘZYK

Autorka urzekła mnie swoim stylem pisarskim. Przepiękne opisy wciągnęły mnie od samego początku i zachwycały do samego końca. Dialogi ciekawie prowadzone, wiele wnoszą do książki i ją i urozmaicają.

POSTACIE

Postacie bardzo ciekawie stworzone. Chociaż niektóre z nich wydają się niepotrzebnie wplecione w fabułę.


„Nigdy nie możesz pozwolić, żeby strach powstrzymywał cię od tego, do czego wzywa cię Pan”. (*²)


Obietnice Poranka to książka, która mnie bardzo zaskoczyła. Zabierając się za nią nastawiona byłam bardziej, że okaże się, że to ckliwy romans. Jednak zagłębiając się, w historię zostałam bardzo mile zaskoczona jej kryminalnym klimatem.
Książkę czytało mi bardzo lekko, główna bohaterka bardzo szybko zdobyła moja sympatię, więc ogólnie rzecz biorąc polecam tę książkę.



Za książkę dziękuję





Przypisy.
*cytaty (*¹),(*²) z książki Obietnice Poranka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...