czwartek, 26 sierpnia 2021

(Nie)udana lekcja hiszpańskiego czyli recenzja książki Lekcja hiszpańskiego.

 



Tytuł: Lekcja hiszpańskiego

Autor: Aleksandra Pakuła

Wydawnictwo: Muza



Adrianna miała wszystko, przystojnego męża, uroczą córeczkę i karierę. Jednak jej życie z pozoru sielankowe życie, zakończył się rozwodem i płaceniem alimentów, byłemu mężowi. Chcąc zadbać o lepszy byt dla siebie i swojej córeczki wyjeżdża do słonecznej Hiszpanii, gdzie otrzymuje prace w restauracji wujka.


Szczerze mówiąc, rozczarowałam się tą książką. Z początku zapowiadała się bardzo dobrze i ciekawie, jednak im dalej wczytywałam się w fabułę, tym bardziej przestawała mi się podobać. Czytając ją doskonale rozumiałam, że autorka starała się w swojej książce poruszyć temat znęcania się nad kobietami, jednak coś poszło wyraźnie nie tak albo zwyczajnie nie w tę stronę, w którą iść powinno. Pojawianie się w scenach znikąd byłego męża głównej bohaterki – oprawcy, który jedynie non stop powtarzał głównej bohaterce, że jest nikim, psuło akcję całej książki i odbierało mi chęci do dalszego czytania. Autorka mało umiejętnie wplotła w swoją opowieść wybrany przez siebie temat. A szkoda.

A co mi się podobało? To, że akcja głównie toczyła się w Hiszpanii. Hiszpański wątek przygód głównej bohaterki był moim zdaniem wręcz genialny i nie potrzebował podkręcania. W tym wątku widać, że autorka dysponowała świetnym pomysłem na romans, który wykorzystała i ciekawie rozwinęła.




Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu Muza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...