niedziela, 19 listopada 2017

"Znowu on. Los."-recenzja" Osobliwych i cudownych przypadków Avy Lavender "



Tytuł: “Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender “
Autor: Leslye Walton
Wydawnictwo: SQN
Seria: “Imaginatio [SQN] [Sine Qua Non] “



Przyciągnięta ciekawym tytułem i ładną okładką, sięgnęłam po "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" autorstwa Leslye Walton.

Bohaterką, a jednocześnie narratorem książki jest Avy Lavender, dziewczyna posiadająca skrzydła, których, ze względu na ścisły związek z jej ciałem, lekarze nie mogli usunąć. Avy mieszka wraz z bratem bliźniakiem, matką i babcią, w starym domu na wzgórzu. Matka dziewczyny ze względu na parę skrzydeł trzymała ją w domu, jednak udało się jej zdobyć przyjaźń. Z pomocą przyjaciół udaje się dziewczynie zyskać trochę wolności , jednak to przyczynia się do kłopotów które na nią czekają.

"Znowu on. Los. To słowo często towarzyszyło mi, kiedy byłam dzieckiem. Szeptał do mnie z ciemnych kątów pokoju w czasie samotnych nocy. Był pieśnią ptaków na wiosnę i wołaniem wiatru w nagich gałęziach zimowego popołudnia. Los. Zarówno moja udręka, jak i pociecha. Mój towarzysz i moja klatka."

Akcja książki wciąga od samego początku w świat głównej bohaterki.
W pierwszej części fabuły, bohaterka przedstawia niezbyt szczęśliwą historię swojej rodziny, w drugiej mamy już ukazane wydarzenia w czasie rzeczywistym dla bohaterki. Fabuła zawiera również, myśli, które zostały spisane w formie pamiętnika, przez jednego z bohaterów, który spisywał je po spotkaniach z Avy. Książka jest bardzo lekka, czyta się ją szybko. Klimat historii podtrzymywany jest dzięki szczegółowym i barwnym opisom. Dzięki nim również możemy odczuć na własnej skórze emocje bohaterki.


"To, że miłość nie wygląda tak, jakbyś tego chciała, nie znaczy, że jej wokół ciebie nie ma."

Po tytule książki spodziewam się, że będzie to książka pełna zabawnych sytuacji i że choć trochę się przy niej po śmieje. Jednak było całkowicie na odwrót. Mimo swojego tytułu książka wydaje mi się być smutna, czytając, można odczuć emocje takie jak żal, smutek czy rozczarowanie, jakie towarzyszą bohaterom wskutek tego, co zgotował im los. Książka jest bardzo poruszająca.

Czy poleciłabym?
Pewnie, że tak! Mimo, że powieść, nie należy do wesołych, historia w niej zawarta jest bardzo piękna. Książka znajdzie się u mnie obok tych, które uwielbiam i na pewno jeszcze kiedyś się skuszę, by przeczytać ją jeszcze raz.

2 komentarze:

  1. Fabuła wydaje się być naprawdę ciekawa. Już od jakiegoś czasu mam ją na liście, więc może warto szybciej po nią sięgnąć. ;)

    OdpowiedzUsuń

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...