poniedziałek, 15 stycznia 2018

Poznajcie Kate Daniels - recenzja książki „Magia kąsa "




Tytuł: „Magia kąsa”
Autor: Ilona Andrews
Tłumaczenie: Anna Czapla
Seria: Kate Daniels, tom 1
Wydawnictwo: Fabryka Słów


Z wielką ciekawością wzięłam się za czytanie książki autorstwa Ilony Andrews „Magia kąsa". Pomimo że nota od wydawcy, brzmiała mało zachęcająco, pomyślałam, że warto poznać przygody Kate Daniels,ale też nie oczekiwałam czegoś, wielkiego po tej książce.

Po śmierci Grega, rycerza-wróżbity i opiekuna, Kate postanawia rozwikłać zagadkę jego śmierci. Rozpoczyna własne śledztwo, udaje się do miejsca, w którym pracował mężczyzna. Na miejscu niechętnie zawiera umowę z Mistrzem Zakonu, jednak dzięki temu otrzymuje dostęp do przydatnych informacji oraz różne przydatne przywileje. Okazuje się, że umowa nie idzie na marne, udaje się jej dostać do kostnicy, gdzie poznaje Doktora Grzebyka,chirurga plastycznego, który pracuje tam  charytatywnie. Doktor jakby, tego było mało, zakochuje się w bohaterce.Dziewczyna wyrusza także na spotkanie z Władcą Bestii Gromady Wilków. Jak potoczą się losy Kate? Czy znajdzie mordercę swojego opiekuna?
„Magia miała wybiórczy apetyt." (*¹)

Zacznijmy od fabuły. Nie ma za dużo w niej wątków, bo raptem mamy ich tylko dwa. Wątek miłosny Doktora Grzebyka, który nieustannie zaprasza Kate na randki i o wiele ciekawszy wątek śledztwa. Teraz czas na akcję. Akcja powieści rozwija się powoli, można powiedzieć, że dużo się dzieje, lecz nie jest przesadzona. Momentami wydaje się ciut za wolna i to powodowało u mnie niewielkie zanurzenie.
Postacie. Każda z postaci jest przedstawiona według mnie w nieco sztywny sposób, ale nie brakuje im realizmu. Autorka trochę ubogo opisuje emocje bohaterów, przez to, trudno wytworzyć z nimi jakąś więź. Bogato natomiast opisuje, przeróżne przemiany  np. jednego bohatera w wilka, czy też są bogato opisane działania bohaterki.
Dialogi bohaterów są dość krótkie, czasem zabawne, jednak tak samo, jak postacie, są przeważnie sztywne.

Czytając powieść miałam wrażenie, że czytam coś, co jest podobne do książki Anety Jadowskiej „Dziewczyna z dzielnicy cudów". Co prawda przygody Nikity o wiele bardziej mi się podobały, bo postacie stworzone przez Jadowską nie są sztywne,a akcja i wątki są odrobinę ciekawsze.
Wracając do powieści Andrews, nie robiła ona na mnie jakiegoś wielkiego wrażenia, ale też nie jest, aż taka zła, jak mogłoby się wydawać. Nie lubię wątków miłosnych, w tego typu książkach, jakim jest „Magia kąsa", zawsze wydają mi się nie potrzebne, bo zwykle są niedopracowane. Nie zbytnio też mnie wciągnęła,ale  zaciekawiła, jednak na tym wszystko stanęło. Brakowało mi również wątku jakieś „dodatkowej" tajemnicy związanej z życiem głównej bohaterki, która na pewno by urozmaiciła powieść.
„Nie pozostawało mi nic innego, jak tylko iść dalej przed siebie." (*²)

„Magia kąsa " jest dobra dla tych, którzy nie stawiają wysokich wymagań książkom.





Za książkę dziękuję :





Przypisy
*cytaty wybrane z książki „Magia kąsa”
**(*¹) Rozdział 5,strona 205
***(*²) Rozdział 8,strona 354
**** zdjęcie Molik książkowy 

2 komentarze:

  1. Myślę, że dam tej książce szansę za jakiś czas. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię czasem taka lzejszą fantastyke jako odskocznie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...