wtorek, 6 lutego 2018

Buntowniczka powraca! - recenzja książki „Zdrajca Tronu "




Tytuł: „Zdrajca Tronu”
Autor: Alwyn Hamilton
Tłumaczenie: Agnieszka Kalus
Cykl: Buntowniczka z pustyni, tom 2
Wydawnictwo: Czwarta Strona




Po długim czasie kręcenia się wokół drugiej części Buntowniczki z pustyni udało mi się zebrać, by przeczytać „Zdrajcę Tronu". Obaw miałam bardzo dużo, ponieważ pierwsza część nie za bardzo mi się podobała. Do drugiego tomu podeszłam, z ogromnym dystansem i małymi oczekiwaniami.

„Wszystko, czym jestem, oddaję tobie i wszystko, co mam, jest twoje. Aż do dnia mojej śmierci." (*¹)

Na samym początku powieści Amani ratuje osadzonych w więzieniu przyjaciół. Wraz z nimi ratuje, także przetrzymywane kobiety, jedna z nich okazuje się być jej ciotką. Wkrótce potem bohaterka zostaje porwana. Porywaczem okazję się, być jej własna ciotka, która dla pieniędzy postanawia oddać siostrzenice Sułtanowi. Bohaterka musi stawić czoło haremowym intrygom, a także znaleźć sposób uwolnienia się.

Akcja książki od samego początku jest bardzo żywa. W mgnieniu oka wciąga w świat rebeliantów i sułtańskiego haremu. Jest też bardzo dobrze rozwinięta, rozwija się miarowym tempem. W punkcie kulminacyjnym, tak jak być następuje eksplozja emocji. Rozwiązanie akcji jest już nieco naciągane, tak jakby autorka próbowała, nieudolnie podsycić emocje, które już opadły. Fabuła powieści główne skupia się na pobycie w pałacu sułtana i wątku miłosnym między główną bohaterką, a Jinem, jest też sporo wątków epizodycznych, które wprowadzają ciekawe urozmaicenie.
Postacie, wydają się lepiej dopracowane, niż w poprzedniej części, lecz jest kilka drugoplanowych postaci, które jak dla mnie nie musiały się w książce pojawiać, ponieważ mnie denerwują i praktycznie nic nie wnoszą do przebiegu wydarzeń.

„To był ten dzień" (*²)

Drugi tom o przygodach młodej Półdżinki bardzo mnie zaskoczył. Po książkę sięgnęłam pełna obaw, ponieważ pierwsza część nie za bardzo mi się podobała,a tu od pierwszych stron „Zdrajcy Tronu " byłam oczarowana treścią. Jedyne co mnie rozczarowało, w niej to wydarzenia końcowe, są naciągane moim zdaniem, zmieniają także bieg akcji o sto osiemdziesiąt stopni, bardziej by mi ta zmiana podobała się przed punktem kulminacyjnym książki, niż po nim. Mimo tego cała treść zachęca, by sięgnąć po trzeci tom.

Nie będę, pisać, że konieczne trzeba przeczytać drugą część przygód Amani, bo każdy, kto ją polubi,  z pewnością nie mógł się doczekać drugiego tomu.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona i portalowi CzytamPierwszy






Przypisy.
*cytaty wybrane z książki "Zdrajca Tronu"
**cytat (*¹)Rozdział 7, strona 93
***cytat (*²)Rozdział 34, strona 417

1 komentarz:

  1. Pierwsza część równiez nie za bardzo mi sie podobala, ale moze tez sie kiedys skusze na drugą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...