środa, 14 marca 2018

Wydostać się z otchłani.. - moja recenzja książki Martyny Senator „Z otchłani "





Tytuł: „Z otchłani”
Autor: Martyna Senator
Cykl: Z popiołów, tom 2
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data premiery: 15.02.2018




Na „Z otchłani" autorstwa Martyny Senator czekałam z wielką niecierpliwością, ponieważ poprzednia historia zawarta w książce „Z popiołów" zrobiła na mnie duże wrażenie.



Kaśka jest dobrą przyjaciółką Sary i szczęśliwą dziewczyną Adama od paru lat. Dziewczynie wydaje się, że nic nie może zakłócić jej szczęśliwego związku, aż do czasu Walentynek. W ten dzień dziewczyna dowiaduje się od Adama o jego zdradzie. By oderwać dziewczynę od myśli o byłym chłopaku, jej koleżanka z pracy — Mirka umawia ją na randkę z mężczyzną z portalu randkowego — Szymona. Początkowo nic nie wyskakuje, aby tych dwoje miałoby połączyć jakieś uczucie.

„Zaufanie w związku jest jak spadochron. Żaden człowiek o zdrowych zmysłach nie wyskoczy z samolotu bez asekuracji. Dlaczego więc niektórzy ludzie są na tyle głupi, że decydują się na związek, w którym szwankuje tak ważny element? W dodatku naiwnie wierzą, że uda im się bezpiecznie wylądować... Idioci.”




Akcja i fabuła
Początek książki wydaje się trochę monotonny, przez ciągnący się wątek związany ze zdradą Adama. Jednak, gdy tylko ten wątek zostaje zamknięty i akcja przechodzi do wątku z Szymonem, powieść staje się dynamiczna i wciągająca. Budowane napięcie wzbudza coraz większą ciekawość.
Postacie.
Żadna z postaci nie zyskała mojej szczególnej sympatii. W „Z otchłani" na pewno poznajemy bardziej samą Kaśkę. Można powiedzieć, że jej charakter ulega zmianie. Po zdradzie staje się typową smętną dziewczyną, która traci wiarę w siebie,jednak wraz z rozwijającą się znajomością z Szymonem, dziewczyna zaczyna się zmieniać.Zmianie ulega także Szymon, poznajemy go jako pozornie beztroskiego faceta, który unika zaangażowania w związki i mało odpowiedzialnego. Zwrot akcji powoduje, że chłopak zaczyna starać się być bardziej odpowiedzialny i pragnie też zbudować z stabilny związek.


„Wszystko zaczyna się od pierwszego uśmiechu, pierwszej dłuższej rozmowy,pierwszego powierzchownego sekretu, czy podania komuś pomocnej dłoni... Przyjaźń to taka wędrówka na wielu płaszczyznach. Jeśli teraz się do ciebie uśmiechnę, a ty ten uśmiech odwzajemnisz, to razem wykonamy pierwszy krok.”



Zawarta w książce Senator historia bardzo przypadła mi do gustu i bardzo zaintrygowała. Mimo swojego zachwytu nią jedna rzecz mnie w niej rozczarowała. Rozczarowanie ma związek z wątkiem jednego z bohaterów - Szymona. Sam pomysł bardzo mi się podobał, jednak wydaje mi się, że nie do końca został wykorzystany jego potencjał. Spodziewałam się nieco innego przebiegu wydarzeń, niż miało to miejsce w książce. Kolejnym malutkim „ale" był charakter chłopaka. Nie wiem czemu, ale po jego postaci spodziewałam się, że to będzie postać odpowiedzialnego faceta, po przejściach, który twardo stoi na ziemi. A jego postać okazała się być kompletnym tego przeciwieństwem z początku, niby zmienił to zwrot akcji, jednak taka raptowna zmiana,nie sprawiła, by uczucie rozczarowania znikło.

Nie podobał, mi się też ciągnący się wątek z Adamem, wydał mi się za długi. Miałam nadzieję, że autora szybko zakończy wątek rozstania, lub przynajmniej nie będzie go przedłużać ni stąd, ni stamtąd pojawiającym się byłym chłopakiem.

Mimo tych małych wad historia Kaśki, mnie wciągnęła, lubię od czasu do czasu przeżyć coś „z życia wziętego", przedstawionego w postaci ciekawej historii.


Książkę jak najbardziej polecam do przeczytania, ponieważ jest ciekawa.
Ja czekam teraz z niecierpliwością na kolejną książkę,z tej serii.

Wydawnictwo : 





Przypisy.
*cytaty z książki „Z otchłani”, wzięte z portalu lubimyczytac.pl
**książka kupiona przeze mnie
***zdjęcia Molik Książkowy 

5 komentarzy:

  1. Obie części bardzo mi się podobały:)
    https://slonecznastronazycia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakos mnie nie ciągnie do tych książek, ale moze kiedys :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie kiedyś też nie ciągnęło, ale przeczytałam „Z popiołów" i nie mogłam się doczekać kolejnego tonu, teraz też nie mogę, tym bardziej, że teraz będzie historia chłopaka :D

      Usuń

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...