wtorek, 26 czerwca 2018

Tajemnica Srebrnego Łabędzia. Recenzja książki autorstwa Amo Jones „Srebrny łabędź"



Tytuł: „Srebrny łabędź”
Tytuł oryginalny: Elite Kings Club. The Silver Swan
Autor: Amo Jones
Tłumaczenie: Monika Wyrwas-Wiśniewska
Cykl: Elite Kings Club #1
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Data premiery: 16.02.2018



Madison  Montgomery po samobójstwie matki, zostaje zabrana przez ojca i rozpoczyna naukę w Riverside , tam poznaje Tatum, która przestrzega dziewczynę przed członkami Elite Kings Club, owianym legendą clubie. Ponadto po przeprowadzce do nowego domu, bohaterka poznaje syna swojej nowej macochy - Nate'a. Chłopak, jak i jego kumple należą do szkolnej elity, która ukrywa niebezpieczną tajemnice. Madison starając się wtopić w szkole otoczenie i rozpocząć życie od nowa nie ma pojęcia jakie niebezpieczeństwo czeka ją w nowym miejscu.

AKCJA I FABUŁA
Od samego początku akcja, a także i fabuła wciąga oraz intryguje. Rozwinięcia wątków mocno momentami zaskakują, nie wiadomo nigdy do końca, co za moment się stanie. Mimo też dynamicznej akcji, od prawie samego początku, niektóre wątki rozwijają się powoli do samego końca książki.

„— Na tym świecie sekrety to broń , kiciu. One właśnie dzielą nas od sześciu stóp pod ziemią."(*¹)


STYL I JĘZYK
Tym chyba autorka uwiodła mnie najbardziej, mrocznymi i ciekawymi opisami.
Nieco sztywne i dziecinne w tej książce wydały mi się jednak dialogi. Był też momentami niezbyt ciekawe jakby urwane w połowie.

POSTACIE

Madison
Główna bohaterka wydaje się dość dojrzałe myślącą postacią, choć momentami zachowuje się dość dziecinnie. Odniosłam też wrażenie, że autorka trochę jakby próbowała zrobić z niej nieco przy głupią i naiwną postać, ale na szczęście nie udało się to.

Pozostałe postacie
Myślę, że rozwój fabuły w dalszych częściach nakreśli odpowiednio pozostałe postacie, ponieważ na razie nie różnią się one niczym szczególnym.

„Nie ma powrotu - już nigdy"(*²)

„Srebrny łabędź" to książka, która bardzo mnie zauroczyła i wciągnęła od początku do końca. Klimat, jaki stworzyła, autorka sprawił, że pochłonęłam ją w kilka godzin, zarywając noc. Historia zaprezentowana w książce wykazuje ciekawy i intrygujący pomysł, o sporym potencjale do wykorzystania, co mnie przyciąga do tej serii jeszcze bardziej.
Malutkim minusem były zawarte w książce fragmenty erotyczne, co prawda były opisane w przyzwoity sposób, jednak dla mnie zbyt brutalne.
Bardzo za to podobało mi się zakończenie książki, ponieważ autorka sprytnie pozostawia sobie w nim pole na kontynuowanie historii kolejnej części.

Za książkę dziękuję


Przypisy
*cytaty z książki „Srebrny łabędź”
**cytat (*¹) Rozdział 15, strona 118
***cytat (*²) Koniec książki 

1 komentarz:

  1. W tym momencie nie mam już ochoty na tę serię... Ale kiedyś bardzo chciałam przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...