wtorek, 5 listopada 2019

Szetlandzka czerwień kości. Recenzja książki Czerwień Kości autorstwa Ann Cleeves



Tytuł: Czerwień Kości
Tytuł oryginalny: Red Bones
Autor: Ann Cleeves
Seria: Kwartet Szetlandzki
Wydawnictwo: Czwarta Strona Kryminału
Data premiery: 13 lutego 2019

W Whalsay podczas wykopalisk młoda kobieta odnajduje zakopane kości. Znalezisko to wzbudza wśród mieszkańców wyspy ogromne poruszenie, ponieważ trudno określić ile znalezisko ma lat. Niedługo potem dochodzi do morderstwa, detektyw Jimmy Perez rozpoczyna trudne śledztwo. W toku śledztwa zaczynają wychodzić na jaw mroczne sekrety rodzin zamieszkujących wyspę.

“Na wioskach nic się nie ukryje.
Gdy ktoś pozna Twój słaby punkt, wykorzysta go w najbardziej nieoczekiwanym i najgorszym momencie.”

Akcja i fabuła książki Ann Cleeves ma swoje własne tempo. Akcja rozwija w ciekawy sposób, fabuła rozwija się w nieco wolniejszym tempie, ale dowiadujemy się z niej sporo rzeczy. Styl i język autorki wcale się nie zmienił, jak i również bohaterowie. Autorka ponownie zachwyca ciekawymi i bogatymi opisami oraz dobrze skonstruowanymi dialogami.

Na Czerwień Kości czekałam z niecierpliwością, dlatego, gdy do mnie przyszła od razu wzięłam się za czytanie. Książkę pochłonęłam z zapartym tchem w ciągu jednego dnia. Autorka po raz kolejny mnie nie zawiodła, mimo że to kolejny tom i wydawać by się mogło, że seria powinna zacząć przynudzać, to jednak w przypadku tej serii tak nie jest. Po raz kolejny mamy do czynienia z powiewem świeżego powietrza znad Szetlandów. Spodobał mi się również pomysł na fabułę książki,z którego wyciągnięto maksimum możliwości.




Przypisy.
*cytat z książki "Czerwień Kości"




Za książkę dziękuję

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...