czwartek, 8 kwietnia 2021

Strach ma imię. Nazywa się Siggy. - recenzja książki W zamknięciu



 Tytuł: W zamknięciu 

Tytuł oryginalny: Lock me in

Autor: Kate Simants

Wydawnictwo: Muza 



Ellie Power z pozoru spokojna i sympatyczna dziewietnastolatka , prowadząca w miarę spokojne życie. Jednak w jej życie to ciągła walka z jej alter ego — Siggy. Siggy druga osobowość Ellie jest agresywna i sprawia, że dziewczyna , potrafi wyjść z domu w środku nocy,a potem niczego nie pamiętać. I tak dzieje się pewnego dnia Ellie budzi się o nie pamięta co zrobiła w nocy, a rany na jej ciele nie wróżą by było to coś dobrego. Nadomiar złego okazuję się, że zaginął Matt — chłopak Ellie.


Po skończeniu W zamknięciu trudno było mi było uwierzyć, że książka jest debiutem, brytyjskiej dziennikarki Kate Simants. Ze swojego recenzenckiego doświadczenia wiem, że s debiutami jest bardzo różnie i zazwyczaj są one zwyczajnie dobre . Jednak debiutancki thriller psychologiczny Simants, to istna bomba książkowa, dopracowana w każdym szczególe od fabuły po bohaterów. W czytaniu tej książki nie przeszkodził mi nawet fakt, że już od połowy wiedziałam, kto pociąga za sznurki w całej intrydze.bo jeśli z uporem maniaka czyta się kryminały, to z czasem bardzo szybko dochodzi się do takich rzeczy czytając książki z tego gatunku. U mnie ta wiedza jednak potęgowała ciekawość i chęć znalezienia odpowiedzi na pytanie "jak do tego doszło". Na przeczytanie książki poświęciłam całą noc! Bo zwyczajnie trudno było mi się oderwać.


Autorka fenomenalnie poprowadziła fabułę książki, która wciągnęła mnie już od pierwszych stron. Do końca trzymała się swojego pomysłu, rozwijała go i budując mocne napięcie, doprowadziła go do końca. Może lekkim minusem była narracja, która była zmieniana praktycznie co rozdział, jednak przy tak fenomelnym poprowadzeniu akcji, można wybaczyć. Bohaterowie zbudowani od a do z. Każda postać bardzo charakterystyczna, ciekawie stworzona. Chociaż zabrakło mi odrobinę bliższego poznania alter ego Ellie- Siggy, bo ta postać wzbudziła moje największe zainteresowanie. Bogate opisy, ciekawe dialogi tylko podkreślały mroczny klimat książki, co budziło we mnie zadowolenie, bo książka nie była dzięki temu mdła i można było ją szybko przeczytać.


Podsumowując W zamknięciu, to jedna z najlepszych książek przeczytanych przeze mnie w ostatnim czasie z gatunku thrillerów psychologicznych. Bardzo wciągająca, intrygująca i budząca emocje, jakie powinien wzbudzać pierwszorzędny thriller psychologiczny. Nic tylko możecie brać i czytać!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Magiczna moc rytuału

  Tytuł: Rytuały Autor: Dinitris Xyglatas Tłumaczenie: Nika Sztorc Seria: Zrozum Wydawnictwo: Poznańskie Rytuał — określone specyficzne zach...